Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] LPG do 1.4 TSI - czy ktoś założył?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] LPG do 1.4 TSI - czy ktoś założył?

    Zdrowych i Spokojnych Swiat Bozego Narodzenia dla wszystkich forumowiczow i Waszych rodzin.

  • #2
    [O2] LPG do 1.4 TSI - czy ktoś założył?

    Był tu kiedyś taki wątek - ale to było chyba przed awarią forum - bo nie odnalazłem...

    Z jednej strony 1.4 TSI nie "chleją" na umór, z drugiej strony 5.8 PLN za litr i 6 PLN na horyzoncie - może zastanawiać.

    W przypadku klasycznego benzyniaka (nawet z turbo) - raczej problemów nie ma.

    TSI się lud powszechny boi gazować...

    Jest na rynku LPdi Vialle (podobno drogo, ale pali samo LPG - tzn jest w stanie pracować na LPG jak zwykły benzyniak), jest oferta Skody Auto (ale tu wchodzi w grę dotrysk benzyny dla schłodzenia...).

    Czy ktoś z Was się skusił? Czy znacie osobiście kogoś kto jeździ takim zestawem?

    Pls o nie wszczynanie dyskusji o wyższości jednych źródeł napędu nad innymi - chodzi o same wrażenia z eksploatacji. Działa, nie działa pali x razy więcej, x razy mniej itd itp.
    pozdrawiam
    Grzes
    polecam :

    www.octavia-forum.de
    www.skodacommunity.de
    www.briskoda.net........

    Komentarz


    • #3
      grzes74, Forum - Octavia Club Polska

      Ja dodam, że widziałem na otomoto Passata 1.8 TSI z LPG przyciągniętego z .de i miał na blacie niby 180k km ale ile na LPG miał zrobione nie było napisane.

      Tu masz artykuł odnośnie TSI i LPG Auto Świat - Portal motoryzacyjny i jak widać po spalaniu to takie super oszczędne nie jest.
      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

      Komentarz


      • #4
        Ja tam specem nie jestem ale jakiś czas temu kumpel pracujący w firmie specjalizującej się
        w rozwijaniu LPG i zakładaniu tych instalacji powiedział mi że nie ma sensu zakładać LPG do
        silników TSI bo żłopią one 30% gazu więcej niż np mój 1,6 Mpi co wychodzi prawie na to samo
        co jazda na samej benzynie a nawet jak wyjdzie trochę oszczędniej to ewentualny uszczerbek
        na silniku TSI przez instalację LPG nie jest warty zachodu.
        Trzeba było kupić Mpi z gazem jeżeli w ogóle zastanawiasz się nad LPG
        Moja Octa:

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez mar979
          Trzeba było kupić Mpi z gazem jeżeli w ogóle zastanawiasz się nad LPG
          Zgadzam sie w 100% z ta Link po to sie bierze TSI,zeby mu gaz ładować.Moze warto pomyslec nad ecodrivingiem.
          Kondziu

          OCP

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez lu5asz
            Zamieszczone przez mar979
            Trzeba było kupić Mpi z gazem jeżeli w ogóle zastanawiasz się nad LPG
            Zgadzam sie w 100% z ta Link po to sie bierze TSI,zeby mu gaz ładować.Moze warto pomyslec nad ecodrivingiem.
            x3
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz


            • #7
              TSI silnik który jest wręcz stworzony do ecodrivingu. Jeśli go stosujesz spalanie jest niskie. Nawet w mieście. W-kiem jest rozgrzanie silnika, tj. aby było małe spalanie trzeba przejechać około 10 km - pierwsze kilka km się rozgrzewa a potem już konsumuje się oszczędności.U mnie spalanie z 31 tyś. km to 6,5 litra (70% trasa, 30% miasto).

              Jeśli jeździsz normalnie albo ostro spalanie 10 litrów to norma.

              PS. Skoda wycofała się z gazowania TSI, co prawda w ofercie pozostało.

              Komentarz


              • #8
                Nie ma sensu powielać wątków. Generalnie tylko LPDi lub ewentualnie Stag 400DPI, tu jednak dotryski benzyny. Co do spalania, misiul, jeżdżę po tym samym mieście, tyle że tylko po mieście, w godzinach szczytu i to na dystansach nie dłuższych niż 7km. Spalanie 9,5-10l. najczęściej bez klimy. Najdziwniejsze jest to, że w moim wypadku, dynamiczna jazda jest bardziej ekonomiczna, niż przysłowiowe muskanie gazu. Żeby nie było zupełnego OT, 2,5 roku temu nie spodziewałem się jednak aż takich cyrków (podwyżki cen paliwa co dwa dni), choć wiedziałem że zagazować 1.4 TSI raczej się nie da.

                Cóż, być może trzeba będzie rozejrzeć się za czymś z pośrednim wtryskiem, co da się bez problemu zagazować, choć raczej nie będzie to już Skoda
                Pozdrawiam,
                Andys

                Komentarz


                • #9
                  Jest instalacja STAGa, pali benzyne + lpg. No coz, jak to liczylem to zawsze jakas tam oszczednosc jest. Kwestia ile kto chce oszczedzac i ile ma zamiar przejechac TSI
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Kiedyś tutaj reklamowała się jakaś firma z Polski (chyba Śląsk) i oferowała instalacje na CNG. Wtedy gaz wtryskiwany jest jako czynnik płynny i sam chłodzi wtryskiwacze. Dotrysku PB nie potrzeba. Wada koszt OK 8 tys. wtedy i nie wszędzie są stacje CNG.
                    Pozdrawiam
                    Piotr

                    Komentarz


                    • #11
                      a Lpi Vialle nie działa, w końcu jest to wtrysk ciekłego gazu? (odpalanie i praktycznie jazda w 100% na LPG do tego brak problemów z przegrzewaniem się wtrysków gdyż rozprężający się LPG schładza komorę)
                      tutaj artykuł: Vialle LPdi - oferta się powiększa | gazeo.pl

                      i fragment:
                      W chwili pisania niniejszego tekstu, oferta obejmowała następujące pojazdy:
                      - Audi A1 1,2 TFSI (86 KM),
                      - Audi A3 (trzydrzwiowy i Sportback) 1,4 TSI (125 KM) i 1,8 TFSI (160 KM),
                      - Audi A4 sedan 1,8 TFSI (120 KM),
                      - Audi A5 cabrio 1,8 TFSI (160 KM),
                      - Volkswagen Polo 1,2 TSI (105 KM),
                      - Volkswagen Golf (V, V Plus, V Variant, VI, VI Plus i VI Variant) 1,4 TSI (122 i 160 KM),
                      - Volkswagen Eos 1,4 TSI (122 KM),
                      - Volkswagen Caddy Life 1,2 TSI (85 i 105 KM),
                      - Volkswagen Scirocco 1,4 TSI (122 i 160 KM),
                      - Volkswagen Passat (sedan, kombi i CC) 1,4 TSI (122 KM) i 1,8 TFSI (160 KM),
                      - Volkswagen Touran 1,2 TSI (105 KM) i 1,4 TSI (140 i 170 KM),
                      - Seat Leon, Altea i Altea XL 1,4 TSI (122 KM),
                      - Seat Exeo 1,8 TFSI (160 KM),
                      - Skoda Fabia (hatchback i kombi) 1,2 TSI (85 i 105 KM) i 1,4 TSI (180 KM),
                      - Skoda Octavia (liftback i kombi) 1,2 TSI (105 KM), 1,4 TSI (122 KM) i 1,8 TFSI (160 KM),
                      - Skoda Superb (sedan i kombi) 1,4 TSI (122 KM) i 1,8 TFSI (160 KM),
                      - Skoda Yeti 1,2 TSI (105 KM).

                      i ten też fajny:
                      Vialle LPfi i LPdi - ewolucja jest dobra | gazeo.pl
                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                      Komentarz


                      • #12
                        Świetne wieści. Robi to ktoś już w Polsce ? A jeśli tylko za granicą to ile kosztuje taka instalacja ?
                        Pozdrawiam
                        Piotr

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez golibroda
                          Świetne wieści. Robi to ktoś już w Polsce ? A jeśli tylko za granicą to ile kosztuje taka instalacja ?
                          Robi, robi, LTA Polonia na przykład (Kielce). Cena to już inna kwestia - jak zaczynali to było ponad 8 tys, jak jest obecnie to nie wiem. Połowę tańszy jest STAG DPI, na forum Passata można poczytać, jak śmigają z tą instalką z silnikami 2.0TFSI, spalania i inne wrażenia też są opisane
                          Pozdrawiam
                          Northeusz

                          Komentarz


                          • #14
                            W LTA Polonia koszt LPDi do 1.4 TSI to 1950 Euro , plus wlew pod klapkę i takie tam, ale to już pierdoły przy cenie samej instalacji. Dodam, że Vialle udziela gwarancji na pompę w zbiorniku, na 100tys. km, niestety u nas gwarancja jest na rok :lol: . Poza tym, podejście firmy do klienta jest dziwne, na zadawane pytania, Pani odpowiadała z wielką łaską, zupełnie tak jakbym chciał kupić lizaka za 2 Euro, nie za 2tys. Co do Staga, rozmawiałem z dwiema osobami mającymi je w Paskach i są zadowolone, ale 400DPI mogą montować jedynie Partnerskie Warsztaty Serwisowe firmy AC, spróbujcie znaleźć choć jeden, który montował tą instalację do CAXA :cry:
                            Pozdrawiam,
                            Andys

                            Komentarz


                            • #15
                              grzes74, zadzwoń sobie do firmy nagaz.pl ( Łódź ), testują teraz Golfa VI 1.4 TSI z LPG może tam dowiesz się czegoś konkretnego....

                              Komentarz


                              • #16
                                Ale wsadzili STAGa czy Landi, bo oni jedno i drugie montuja
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Ale wsadzili STAGa czy Landi, bo oni jedno i drugie montuja
                                  Strzelam, że jeszcze coś innego.... ale nie jestem w stanie powiedzieć co.
                                  Montują jeszcze Lovato...

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    we Wrocku za instalację
                                    Vialle LPDi4 do 1.8TSI 8490zł zawołali

                                    z automatu do 1.8TSI przypisana była instalacja BRC SDI za ~5250zł
                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ten link jest znacznie ciekawszy

                                      Vialle LPdi - pierwsze montaże | gazeo.pl

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Tippo
                                        Ten link jest znacznie ciekawszy

                                        Vialle LPdi - pierwsze montaże | gazeo.pl
                                        Troszkę muszą porozbierać i po uszczelniać, ale wszystko dla naszego bezpieczeństwa.
                                        Na mocy się nie traci, to też potwierdzili.
                                        Myślę, ze jest to bardzo ciekawa instalacja. Jak potanieje to na pewno będzie wzrastała ilość montowanych.
                                        Pozdrawiam.
                                        Michał

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez abcde
                                          Zamieszczone przez Tippo
                                          Ten link jest znacznie ciekawszy

                                          Vialle LPdi - pierwsze montaże | gazeo.pl
                                          Troszkę muszą porozbierać i po uszczelniać, ale wszystko dla naszego bezpieczeństwa.
                                          Na mocy się nie traci, to też potwierdzili.
                                          Myślę, ze jest to bardzo ciekawa instalacja. Jak potanieje to na pewno będzie wzrastała ilość montowanych.
                                          To chyba jest słowo klucz, bo instalka jest droga, ale dzięki temu, że może pracować tylko na LPG łatwa do oszacowania jeśli chodzi o zwrot kosztów . Z dzisiejszych relacji w mediach na temat cen paliw wynika, że możliwy trend jest tylko jeden - tylko i wyłącznie "in plus" (w tym przypadku niestety). Na niemieckich forach czytałem relację o tej instalce w Seacie z silnikiem 1.4TSI, niestety nie pamietam w jakim wariancie mocy.
                                          Pozdrawiam
                                          Northeusz

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Warto tez, jesli kogoś ten temat mocno interesuje, zadzwonić do ELPIGAZ.pl. Wczoraj na trasie Łódź-Piotrków Tryb. minął mnie Seat Leon Cupra z LPG i oklejony prawie cały w reklame LPG....

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ale to silnik 2.0TSI a te bez problemu mozna gazowac, bo to jest to samo co Passat. To tylko biedne w moc 1.2 i 1.4 nikt nie chce gazowac :roll:
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                tylko biedne w moc 1.2 i 1.4 nikt nie chce gazowac
                                                oj tam oj tam.... one tak mało palą że ich poprostu nie trzeba gazować :lol: :diabelski_usmiech
                                                SPOT Poznań:
                                                .....
                                                ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                                Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Northeusz
                                                  Na niemieckich forach czytałem relację o tej instalce w Seacie z silnikiem 1.4TSI, niestety nie pamietam w jakim wariancie mocy.
                                                  On ma 125KM, ale to ten sam silnik co w Skodzie, tylko 3KM więcej zmienione programem fabrycznie. Znam ten link, przez długi czas pisali o problemach z odpalaniem w temp. poniżej 10stopni, ale ostatnie posty głosiły, że nowa aktualizacja firmware`u rozwiązała problem. Gdyby tylko nie ta cena, hałas i potencjalna awaryjność wysokociśnieniowej pompy w butli.

                                                  [ Dodano: Sro 04 Kwi, 12 20:57 ]
                                                  Zamieszczone przez yunior81
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Ale wsadzili STAGa czy Landi, bo oni jedno i drugie montuja
                                                  Strzelam, że jeszcze coś innego.... ale nie jestem w stanie powiedzieć co.
                                                  Montują jeszcze Lovato...
                                                  Nagaz jest oficjalnym dystrybutorem Vialle, więc być może zamontowali LPDi (oby). 2 miesiące temu, powiedzieli że nie montowali nikomu ani LPDi, ani Staga 400DPI.
                                                  Pozdrawiam,
                                                  Andys

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X